Veckans utmaning: Om du vore min

Kulturkollo har temat husdjur den här veckan och undrar följande:

Om du kunde få ett husdjur du läst om i någon bok eller sett om i någon film till ditt alldeles egna och väldigt verkliga husdjur? Vilket hade du vald då och varför?

Kan inte välja bara en, så det blir tre stycken.

Det första jag tänkte på var såklart Gizmo från filmen Gremlins. Han är helt enkelt för gullig, även om risken att han skulle bli upphov till elaka Gremlins var överhängande. Jag älskade den filmen då jag var liten och såg den hundratals gånger.

En annan favoritbok/film var Askungen och jag önskade alltid att jag hade små möss som kunde hjälpa mig.

Och till slut den otroligt smarta och lojala hunden Benji från filmen med samma namn. Jag har faktiskt en hund nu som liknar Benji lite grann, men jag tror att han har är absolut mera envis än vad Benji någonsin var.

 

2 reaktioner på ”Veckans utmaning: Om du vore min

Kommentera

