Ebba Witt-Brattström: Århundradets kärlekskrig

IMG_3911

Bokens titel: Århundradets kärlekskrig
Författare: Ebba Witt-Brattsröm
Originalets titel: –
Översättare: –
Förlag & år: Norstedts 2016
Antal sidor: 187
Finns hos: Bokus, Adlibris, Akademibokhandeln, Dito, CDON
Läst format: Ljudbok
Uppläsare: Ebba Witt-Brattström
GoodReads medelbetyg: 3.15
Boktipset förväntat betyg: 3.4
Betyg: 1.5

Handling

Århundradets kärleksliv har inspirerats av Märta Tikkanens klassiker Århundradets kärlekssaga. Det här är en punktroman om slutet på ett äktenskap. Brutala beskyllningar, sårade känslor och en hel massa sorg. En man och en kvinna som levt halva sina liv tillsammans talar till varandra.

Recension

Skriven som vers? Eller som författaren kallar det, en punktroman. En helt ny slags form av text för mig, men jag tänkte att jag skulle ge det en chans. Tyvärr märker jag att jag har svårt att få tag i handlingen och inte är så förtjust i den här formen. Men med det sagt, så är jag ändå lite imponerad av det lite märkliga, sätt vilket romanen är skriven på. Ebba Witt-Brattström har verkligen lyckats fånga den besvikelse, ilska och hämndlystnad som kan förekomma i en skilsmässa. Hur kärlek blir till hat.

Jag tycker det var en ganska besvärlig text att följa med i. Det blev en aning tjatigt med detta ”han sa, hon sa”-format. Jag gav den en chans, men den var tyvärr inget för mig.

2 reaktioner på ”Ebba Witt-Brattström: Århundradets kärlekskrig

  1. Denna bok blev liggande i min bokhylla. Jag försökte läsa den, men förstod mig inte riktigt på denna punktroman. Ska sätta den på min lista att läsa och läsa den nån vacker sommardag.

    Gilla

  2. Ping: Lästa Maj 2017 | Bina's Books

Kommentera

