Eva Swedenmark: Se upp med vad du önskar

IMG_3914.JPG

Bokens titel: Se upp med vad du önskar
Författare: Eva Swedenmark
Originalets titel: –
Översättare: –
Förlag & år: Ordberoende förlag 2017
Antal sidor: 222
Finns hos: Bokus, Adlibris, Akademibokhandeln, Dito, CDON
Läst format: Ljudbok
Uppläsare: Katarina Lundgren-Hugg
GoodReads medelbetyg: 2.67
Boktipset förväntat betyg: 4.5
Betyg: 3

Handling

De fyra vännernas äventyr fortsätter i den här romanen som handlar om vänskap, kärlek och livet. De utmanar varandra och vägrar att bara sätta sig ner och vänta, de vill undvika tristessen och leva livet fullt ut. Men de är vuxnare, säkrare och vet vad de vill nu och ger inte fr för varken män eller andra förväntningar. Nu hör de som de mår bäst av.

Recension

Del 2 i de fyras gäng och jag har läst den första delen Om ni inte börjar leva gör jag slut. Jag inser att jag gav den bara 2.5 i betyg och undrar nu egentligen varför. Jag ville ju läsa fortsättningen så kanske boken gjorde större intryck på mig än jag trodde. Och jag gillade den här fortsättningen, kanske till och med mer än den första.

Det här är en äkta feelgood roman med humor och en härlig gemenskap mellan damerna. Eller jag kanske ska kalla dem kvinnorna! Inte damer, inte tjejer, inte fruar. Utan kvinnor.

Den första boken var mest kul och lättsam, emedan den här uppföljaren kändes lite djupare. Den är fortfarande roande, men det förekommer också funderingar om vad man gör då livet blivit som man önskade. Om att fortsätta utmana sig själv och stå på sig.

Se upp med vad du önskar är en fin roman som lämnar en glad, lugn och tillfredsställd känsla då man läst ut den. Om du tyckte om den första delen, så rekommenderar jag dig att fortsätta med den här.

 

En reaktion på ”Eva Swedenmark: Se upp med vad du önskar

  1. Ping: Lästa Maj 2017 | Bina's Books

Kommentera

