Bokbus i Baltikum

I helgen har jag varit på en mysig och avslappnande resa i Vilnius. Det är en fin stad och jag kan varmt rekommendera en minisemester där. Det var inte så många turister och aldrig någon rusning. Och staden var mysig och fin!

Hittade en hel del bokrelaterat där och såklart tog jag foton på allt sådant jag såg 😃📚💕

Bokhandeln Littera Bookstore vid universitetet var fint med fantastiska målningar i taket. Påvägen dit såg man Literatu g. gatan där det finns en hel del lokala litteraturrelaterade bilder och grejer inmurade i väggen.

Några andra bokhandlar såg jag också, en del trevligare än andra. Bokbutiken Knygygas Keistoteka med sin egen latmask till misse. Han vaknade inte ens då jag lade en slant i hans insamling.

96561326-54B2-4FA8-B2F8-37454AA87766

Bokhandeln Mint Vinetu med ett mysigt café och böcker på en massa språk, till och med på svenska.

Och slutligen ett mindre gulligt bibliotek i en gammal fängelsecell i KGBs tidigare kvarter.

2ECE16A7-1F55-4BD3-A1E6-28F8C42E042B.JPG

Vi bodde en natt på det fina Bookinn B&B som ligger i ett gammalt nunnekloster och har boktema. Det fanns en massa böcker överallt och ingen tv. Skönt!

Några små minnen kom med hem också 😊

9FF5286F-DECD-45FF-932B-302D38481722

Och när jag kom hem hade mina härligt fina och nördiga t-shirts från Litographs kommit 💕

080984D7-15D7-49CD-AA80-83B34C7C176B.JPG

 

2 reaktioner på ”Bokbus i Baltikum

    • Ja det var en oväntat skojig och positiv resa 😊 Jag visste inte så mycket om varken Vilnius eller Litauen innan jag åkte dit, så det var väldigt intressant.

      Gilla

Kommentera

