Monika Björn: Yoga för dig som tränar

AFEDA562-1080-417F-8BD9-5CC8F8B29F69

Bokens titel: Yoga för dig som tränar
Författare: Monika Björn
Originalets titel: –
Översättare: –
Förlag & år: Norstedts 2018
Antal sidor: 151
Finns hos: Bokus, Adlibris, Akademibokhandeln, CDON
Läst format: Bok
GoodReads medelbetyg: 4
Boktipset förväntat betyg: –
Betyg: 3.5/5

Handling

Yoga är ett bra tillägg för alla som tränar regelbundet någon annan sport. Den tillför styrka, balans, smidighet och andningsövningar vilket hjälper dig att bli starkare på den sport du utövar. Oberoende om det är löpning, cykling, längdskidåkning, simning eller styrketräning. Med specifika yogapositioner som är anpassade för de förbättringar som stöder den sporten du utövar är boken en praktisk hjälp så du kan springa snabbare, lyfta tyngre eller helt enkelt hålla dig fri från skador så att du kan fortsätta träna hårt.

Recension

5B4D1C1D-4F05-4D01-BC1B-55BA2A7256D3

Tack till Norstedts för recensionsex.

Den här andra upplagan av boken kommer ju ut precis passligt då många av oss vill försöka komma tillbaka till vardagen och de träningsrutiner vi vanligtvis har. Och vad är inte bättre då än att börja med en ny rutin som stöder den träningen som du föredrar och redan tränar!?

Boken innehåller praktiska och detaljrika tips om övningar med tydliga bilder och förklaringar. Men den isolerar övningarna, vilket jag tycker är både bra och kanske lite dåligt om man inte någonsin varit på ett yoga pass. För att förstå flödet i Yogan kan det underlätta att ha lite kunskap om övningarnas ordning och flöde. Men med det sagt så uppskattar jag även att de i boken är enskilt förklarade med förklaringar vilka övningar är bra för vad. Det finns en kortare version med övningar på 15 minuter och en längre på 45 minuter för både löpning, cykling, simning, gym och längdskidåkning.

Det här är en bok man kan ha framme och återgå till varje gång man ska göra sina yoga övningar. Jag har försökt hinna med den korta versionen i samband med mina löpningspass och sedan har jag gjort den längre versionen en gång varje vecka. Det här ska jag fortsätta med då det faktiskt har känts riktigt bra.

Jag kan varmt rekommendera den här boken för alla som vill få ut mera av den träning de redan håller på med.

Och visst, som den äkta bokälskare jag är, fick böcker ersätta funktionen av yogablock. De senare har jag nämligen inga av, emedan det finns många fina böcker att välja mellan 😆

 

 

Annonser

En reaktion på ”Monika Björn: Yoga för dig som tränar

  1. Ping: Lästa Augusti 2018 💕📚⭐️😃 | Bina's Books

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s