Frida Skybäck: Bokcirkeln vid världens ände

39F7BBD9-4B6F-47F7-9BD6-44ED383B7435.jpeg

Bokens titel: Bokcirkeln vid världens ände
Författare: Frida Skybäck
Originalets titel: –
Översättare: –
Förlag & år: LB Förlag 2019
Antal sidor: 350
Finns hos: Bokus, Adlibris, Akademibokhandeln, Omnible
Läst format: Bok
GoodReads medelbetyg: 3.75
Boktipset förväntat betyg: 4
Betyg: 5 / 5

Handling

Madeleine Grey är en ung amerikanska med svenska rötter. Därför bestämmer hon sig för att åka till Sverige för att praktisera i den populära Frihetskyrkan. Men vistelsen går inte som planerat och hon försvinner mystiskt.

Familjen i Amerika får aldrig veta vad som hände och flera år senare får hennes syster Patricia Madeleines halsband på posten. Då bestämmer hon sig för att åka till Sverige för att en sista gång försöka reda ut vad som hände hennes syster. Någon i den lilla byn måste ju minnas hennes syster och veta vad som hände. I Sverige lär hon känna ett vänlig gäng äldre damer som stöder henne i hennes sökande. Monas Bed, Breakfast & Books är en varm mötesplats där alla är välkomna.

Recension

Tack till LB förlag för recensionsex.

Jag har tidigare läst serien om Systrarna Stiernfors: Norrsken och Polarnatt. Och Bokhandeln på Riverside Drive såklart, som var så fantastisk.

Så jag måste säga att förväntningarna var skyhöga då jag började läsa den här boken. Och visst höll den måttet. Mer än nog. Jag älskade den!❤️ Frida Skybäck har verkligen lyckats med tricket igen att gå rakt in i en äkta bokälskares hjärta. Direkt från start då den är så lätt att komma in i. Och resten av boken är så underbart välskriven att texten är som grädde, det bara flyter på och man kan leva sig in i handlingen fullständigt och utan minsta ansträngning.

Det ät så himla skojigt att karaktärerna name-droppar en massa bra böcker som jag dessutom har läst 😃📚

Texten är emellanåt tragikomisk, till exempel beskrivningen om försöken att rädda äktenskapet, och jag skrattar till högt några gånger. Annars är boken i det hela taget en varm och mysig roman som är en glädje att läsa.

6 kommentarer på “Frida Skybäck: Bokcirkeln vid världens ände

  1. Jag har haft ögonen på denna boken ett tag men jag har varit osäker på om jag skulle tycka om den. Efter att ha läst din recension så måste jag nog tänka om, den verkar ju vara superbra – så nu ska jag beställa hem den! Jättebra recension utan några spoilers!

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar