Lästa Maj 2017

IMG_3961.JPG

Den här månaden blev det verkligen galet många böcker! 😳😵😱 Jag vet inte riktigt hur jag hunnit med så många!? Många av dem har ju varit ganska korta och snabblästa, men ändå… nöjd med resultatet är jag ju självklart! 📚

I medeltal blev det hela 7027 sidor och även om några av böckerna var av det tunnare slaget, så blev medeltalet 305.5 sidor per bok för att jag även läste några tegelstenar.

Jag brukar i och för sig inte hinna läsa så många under semestern, för då brukar jag ha annat program och fullt upp, så det här väger väl upp slutantalet efter juli/augusti.

Meg Wolitzer: Hustrun
Camilla Davidsson: Pensionatet vid världens ände
Jane Green: Att falla – en kärlekshistoria
Anna Arvidsson: Ordbrodösen
Camilla Davidsson: Under vintergatans alla stjärnor
Katarina Persson: Nästan som du
Stefan Åberg: Kärleken kommer och kärleken går
Malin Wollin: Till min dotter 
Patrik Rowinski: Bortom tanke 
Christina Rickardsson: Sluta aldrig gå 
Eva Swedenmark: Se upp med vad du önskar 
Glennon Doyle Melton: Love warrior 
Ebba Witt-Brattström: Århundradets kärlekskrig 
Fredrik Backman: Och varje morgon blir vägen hem längre och längre 
S.K. Tremayne: Eldpojken 
Lars Mytting: Simma med de drunknade 
Graham Swift: Mödrarnas söndag 
Helena Thorfinn: Den som går på tigerstigar 
Igiaba Scego: Adua
Kate Eberlen: Som om du inte fanns
Alex Schulman: Glöm mig
Camilla Läckberg: Häxan
Lucinda Riley: Midnattsrosen

Sammanställning Maj 2017

Ljudböcker: 12
E-böcker: 0
Böcker: 11

Totalt: 23

4 kommentarer på “Lästa Maj 2017

  1. Du har verkligen läst galet många böcker. Man kan nästan tro att det är ditt heltidsjobb. Du väljer bra böcker och recensionerna är uttömmande. E- böckerna läser man säkert snabbare då man kan göra annat samtidigt. Jag skall satsa på det.

    Gilla

    1. Tack 😀 Ja det lättar ju att jag ibland kan lyssna på böcker samtidigt då jag jobbar, annars skulle jag aldrig hinna med så här många.

      Gilla

  2. Jösses vad böcker! Ibland blir jag lite besviken på att jag inte klarar ljudböcker riktigt bra, det måste vara väldigt speciella omständigheter. Men jag tänkte nog faktiskt försöka prova på semestern 🙂

    Gilla

    1. Jag retade mig i början på hastigheten på själva inläsningen, men sedan kom jag på att man kan ändra på hastigheten så den matchar hur man själv läser 😁

      Gilla

Lämna en kommentar