Rose Marie Bouw: För alltid i mitt hjärta

IMG_4335.JPG

Bokens titel: För alltid i mitt hjärta
Författare: Rose Marie Bouw
Originalets titel: –
Översättare: –
Förlag & år: Ordberoende förlag 2017
Antal sidor: 236
Finns hos: Bokus, Adlibris, Akademibokhandeln, Dito, CDON
Läst format: Bok
GoodReads medelbetyg: –
Boktipset förväntat betyg: 4.0
Betyg: 4

Handling

Kristina och Vivianne är väldigt olika varandra, men trots det möts deras liv och de blir vänner. De har båda mammor som är inlagda på samma demensboende och förståelsen för varandras situation för dem nära, även om de möter motgångarna på helt olika sätt. Vivianne är evigt positiv och klär sig i färggranna kläder, Kristina försöker däremot förtränga sitt förflutna och blir alltmer bitter och arg. Tillsammans åker de på en minisemester som för dem ännu närmare varandra, men även ifrån varandra.

Recension

Tack till Ordberoende förlag för recensionsex.

Det här är andra delen i Forstuna serien. Och jag har inte läst del 1, men det gick problemfritt att läsa den som en fristående bok. Jag kom snabbt in i berättelsen och lärde enkelt känna karaktärerna.

För alltid i mitt hjärta är en varm, men tidvis oerhört sorglig, berättelse om vardagen, dess vanliga händelser, sorger, glädjeämnen och svårigheter. Det är en välskriven bok, med stark verklighetskänsla.

Trots att den har ett tidvis tungt tema, så har den ändå lite känslan av en feelgood roman. Om att allt nog ändå blir bra till slut!

En fin och läsvärd bok.

 

2 kommentarer på “Rose Marie Bouw: För alltid i mitt hjärta

Lämna en kommentar