Disa Åberg: Sicilia Amore

8242C3F5-4156-4D63-BB1E-9B2B57DA985C

Bokens titel: Sicilia Amore

Författare: Disa Åberg

Originalets titel: –

Översättare: –

Förlag & år: Ordberoende förlag 2018

Antal sidor: 303

Finns hos: Bokus, Adlibris, Akademibokhandeln, CDON

Läst format: Bok

GoodReads medelbetyg: 3.0

Boktipset förväntat betyg: 3 3

Betyg: 2

 

Handling

Edda börjar jobba som reseledare i Taormina på Sicilien. Och redan den första dagen träffar hon den karismatiske, stiliga och charmiga sicilianaren Toto. De inleder ett passionerat förhållande som inte är helt smidigt på grund av Totos misstankar och svartsjuka. Men hans lite skumma affärer tillåter dem att leva en ganska lyxig tillvaro och Edda låter sig charmas. Men vad gör Toto egentligen för affärer?

Recension

Sicilia Amore börjar lovande. Den känns underhållande och spännande med oväntade vändningar i berättelsen. Men de blir kanske lite för många vändningar för jag har lite svårt att ta till mig Edda som karaktär och blir därför inte riktigt engagerad. Hon är så naiv och emellanåt blir jag alldeles vansinnig på henne och hennes val. Hennes förklaringar känns inte trovärdiga utan hon verkar helt blunda för fakta. Dessutom börjar berättelsen sprida ut sig och blir svårare att följa ju längre in i boken man kommer och i slutet känner jag att jag helt kommit av mig. Tyvärr var det inte en bok i min smak. Visst kan man göra galenskaper då man är ung och nyförälskad, men det här köpte jag inte riktigt.

 

En kommentar på “Disa Åberg: Sicilia Amore

Lämna en kommentar